اصلاح فاصله بین دندانها

اصلاح فاصله بین دندانها

اصلاح فاصله بین دندانها

هنگامی که به یک طرح لبخند دندان کامل فکر می‌کنید، آیا یک مجموعه دندان صاف و سفید را در ذهن خود تصور می‌نمایید؟ در یک دنیای کامل و بی‌نقص، دندان ‌های همه افراد می‌بایست صاف و سفید باشند و همه ما بطور عادی با افرادی در طول روز مواجه می‌شویم که از این شرایط به صورت مادرزادی برخوردار بوده و هیچ‌گاه از بریس‌های ارتودنسی دندان استفاده نکرده‌اند. به هر حال در دنیای واقعی، برای بسیاری کودکان و افراد بزرگسال عادی است که فاصله بین دندان جلوی دهان آنها وجود داشته باشد و در اکثر موارد این فاصله بین دو دندان جلو بر روی فک بالا مشاهده می‌شود. بستن فاصله بین دندان در دندان ‌هایی که اوربایت هستند دندان‌ های بالایی روی دندان ‌های پایینی را می‌پوشانند؛

به عبارت دیگر، دندان‌های بالایی جلو آمده و روی دندان‌های پایینی را می‌پوشانند که می‌تواند باعث ایجاد برخی مشکلات شود؛ البته این مشکلات اثری بر سلامت فرد ندارد. اوربایت علاوه بر تأثیر در ظاهر افراد می‌تواند به طرق مختلف مشکلاتی مثل آسیب به روکش دندان، درد در فک و اختلالات گفتاری ایجاد کند و نیاز به ارتودنسی فک بالا دارد. بسیاری از بزرگسالان تمایلی به استفاده از بریس‌ها، یا دستگاه‌های ارتودنسی بزرگسالان نداشته و نمی‌خواهند برای صاف کردن دندان‌هایشان وقت و هزینه صرف کنند. اما برای کسانی که می‌خواهند اکلوژن‌شان را اصلاح کنند، ارتودنسی(سیم کشی دندان) ارزش این سرمایه‌گذاری را دارد. ارتودنسی راه بسیار خوبی برای اصلاح مشکلات بایت و برخی مشکلات زیبایی دندان‌ها است.

اصلاح فاصله‌ها می‌تواند باعث افزایش زیبایی لبخند شما شود و ظاهری سالم‌تر و جوان‌تر به شما دهد. این کار باعث کاهش درد دندانی ناشی از فاصله‌ها شده و از دندان‌های شما در برابر آسیب جدی‌تر محافظت می‌کند.

برای آشنایی با روش‌های درمانی کلینیک دندانپزشکی ویستا برای کاهش و رفع فاصله بین دندان‌ها می‌توانید با تماس با شماره‌های از همکاران ما مشاوره دریافت کرده یا نوبت رزرو کنید.